Kl. 23:20 på TV6

Felony
Kl. 23:20 på SVT 1

Charlies änglar
Kl. 23:45 på TV3

Leo

Josef Fares följer upp succéerna JALLA! JALLA!, KOPPS och ZOZO med hösten 2007 års mest omskrivna film; det täta thrillerbetonade dramat LEO. Leo nominerades till 3 Guldbaggar - för bästa film, bästa regi och bästa manliga huvudroll. LEO blev uttagen till Berlins Internationella Filmfestival 2008.

Leo firar sin 30-årsdag. Omgiven av familj och vänner skålar han för framtiden. Men när festen är slut och Leo och hans flickvän vandrar hemåt, händer något som för alltid ska förändra deras liv.

American gangster
TV Sajtens betyg: (5/5)

Filmen är baserad på en sann historia och utspelas på 70-talet. När en av New Yorks mäktigaste gangsterbossar dör så ser torpeden Frank Lukas (Denzel Washington) en öppning i maktspelet. Han tar chansen och lyckas bygga sitt eget brottsimperium. Lukas importerar heroin direkt från sydostasien och säljer en renare produkt till lägre pris än sina konkurrenter. Snart är han New Yorks knarkkung men på ytan är han en respekterad medborgare. Russell Crowe spelare den utstötte polisen Richie Roberts som kämpar inte bara mot narkotikahandlarna på gatan utan även mot korrupta kollegor. Han börjar misstänka vem som är den nya makthavaren bland knarklangarna långt innan polisen och maffian anar vem det kan vara. Nu 18 minuter längre!

Den man älskar

Lena lever ett tryggt och lyckligt liv med sin man Alf. Tillsammans driver de en fiskhandel och ingen som ser Lena kan ana vad hon tidigare har gått igenom för helvete med sin fd man Hannes. En dag vänds hennes liv upp och ned. Ett slumpmässigt möte med Hannes leder till ett känslomässigt kaos för Lena. Hon tycker sig se att han har förändrats, men ingen annan vill tro på att Hannes är en ny och bättre människa. Samtidigt kan hennes nye man Alf bara se på hur hans älskade Lena dras till Hannes som gjort henne så mycket ont. "Den man älskar" är en gripande passionshistoria och ett skakande triangeldrama om okontrollerbara känslor och den operfekta kärleken. I huvudrollerna ser vi Jonas Karlsson, Rolf Lassgård och Sofia Ledarp som vann en Guldbagge för Bästa Kvinnliga Huvudroll. Filmen har regisserats av Åke Sandgren ("Kådisbellan ", "Stora och små män").

Assassination of Jesse James

I 1880-talets Amerika vet alla vem Jesse James är. Han är nationens mest ökände brottsling och efterlyst i tio stater. Han är också landets störste hjälte, firad av folket som en Robin Hood. Men vem är Robert Ford? Ingen känner till honom. Inte än. Den ambitiöse 19-åringen ämnar nämligen ändra på det. Han tänker göra sig till vän med Jesse och rida med hans gäng. Och om det inte gör honom berömd är han inte rädd att döda för att nå sitt mål.

Solstorm

I hjärtat av Kirunas andlöst vackra vinterlandskap mördas frikyrkopastorn Viktor Strandgård. Han ligger på rygg i Kraftkälla Kyrka och ser norrskenet genom de enorma takfönstren medan hans liv tynar bort.

Rebecka Martinsson, en ung ensamstående advokat i Stockholm, får ett telefonsamtal från sin barndomsvän Sanna. Hon har just funnit sin bror brutalt ritualmördad i kyrkan och vädjar om Rebeckas hjälp. Motvilligt återvänder Rebecka till sin barndomsstad och sina traumatiska minnen av suggestiv åtrå och beundran för frikyrkans karismatiska ledare som hon med stor möda gjort sig fri ifrån.